Het leven zoals het is: tweelingen (dag 1)

Neen, ik lig er hoegenaamd niet wakker van. Moest dit een blog zijn met een onwaarschijnlijk interessante en unieke inhoud (shit, toch eens werk van maken, die confronterende zelfreflectie ook altijd), dan misschien ja. Stijgende verbazing, dat wel. Waarom een ongelezen blog (automatisch) kopiëren, waar eens om de week een nietszeggende boodschap op verschijnt? Wat is het nut/doel er van? Wie zit er achter?

Volgens DNS is de licentienemer van shoutcast.be ene Frederik Poppe (niet aan zijn proefstuk toe), en ook al heeft DNS niet altijd gelijk, ook Bloggerke Blog wijst met een beschuldigende vinger naar Poppe. En Bloggerke Blog heet niet voor niets Bloggerke Blog, weet u.

Rest vooral de vraag: hoe doe je hier iets aan? Kan/mag de agent van de domeinnaam of DNS ingrijpen? Bestaat er voor weblogs zoiets als SOFAM voor fotografen of SABAM voor muzikanten? Bij de e-flikken hebben ze wellicht andere dingen aan hun hoofd dan het kopiëren van belachelijke tekstjes bestrijden.

AdSense op de hoogte brengen en hopen dat de reclame (toch de bestaansreden van een spamblog) op Shout it Out verdwijnt, haalt hopelijk ook iets uit. U mag daar altijd bij helpen trouwens: surfen naar die vieze meneer “zijn” blog, klikken op “Ads door Google” en dan op “Stuur uw opmerkingen over de advertenties die u zojuist gezien heeft naar Google”. Hoe meer klachten, hoe meer vreugd. Nu Lewisiana de meestgelezen wordpressblog van de dag is – ge moet daar doorgaans al Emma, Dramoghe of Onnozelaar voor heten – kan ik er maar beter van profiteren niwaar.

  1. En hoe grappig het ook moge zijn, ook dit artikel heeft ‘em overgenomen. Duidelijk volstrekt geautomatiseerd … of FP heeft een ongelooflijk vreemd gevoel voor humor/zelfspot.

  2. Onbeschoft en schaamteloos. Weg ermee!

    PS: heb ook een klacht naar adsense erover doorgetuurd. Hopen dat kleine beetjes helpen.

  3. Els

    Ik weet het niet. Toen ik de blog voor het eerst zag, dacht ik een impuls dat het iets nieuws van jou was. Heb reactie geplaatst. Achteraf blijkt alles linke troep te zijn, en neemt ‘het ding’ jou link naar mij (met benoeming van mijn beroep) over. Ik heb het ding gevraagd om die link te verwijderen:jij hebt dat gedaan – dat moest niet echt hoor- maar “het ding” niet.
    Voor een niet-wetende buitenstaander ben ik dus eventueel de raadsman van een “ding” dat ook nog eens naar enkele sites met “inhoud voor volwassenen”verwijst. Mijn goesting om dat aan de internet- politie door te geven is groot. Anderzijds heb ik ook niet veel zin in fuzz. Pff..lastig handeltje.

  4. Voila, extra post voor de meneren en mevrouwen van Google Adsense om hen te melden dat stukske vreten een spamblog draait.
    Die rip-for-money blogs wordt echt wel een plaag.
    Enfin, zo hebde wel eens wa afleiding natuurlijk 🙂

  5. Ik hoop dat het opbrengt! Niks lastiger dan iemand die schaamteloos uw teksten pikt.




Geef een reactie

