Gewenning

1.
Mijn computermuis – ik zeg ‘computermuis’ om vergezochte en dubbelzinnige gedachten bij de flauwe plezante in elk van ons een stapje voor te zijn – heeft een scrollwieltje bovenaan, mooi in het midden. Computermuizen met een scrollwieltje opzij of onderaan blijken namelijk geen commercieel succes te zijn.

Tot over twee weken heb ik dat scrollwieltje van mijn muis nauwelijks gebruikt. Vraag me niet waarom, want ik zeg het u zo ook wel: mijn muis is te klein, of mijn hand te groot, of het scrollwieltje zit niet precies daar waar mijn middelvinger mijn muis beroert. Een scrollwieltje, dat was een nutteloos gadget voor luxehoeren.

Edoch, twee weken geleden ontdekte ik dat mits enige kromming van mijn middelvinger, het betreffende wieltje toch nog op comfortabele wijze bereikbaar is. Sindsdien wordt het scrollwieltje te Lewisiana zo frequent gefrequenteerd, dat ik bij een muis zónder soortgelijk wieltje, een ernstig gemis ervaar.

2.
Vrolijk rondscrollende met mijn scrollwieltje belandde ik van de week op Song van de Dag. Een even simpele als geniale weblog met elke dag, guess what, een song van de dag, maar vooral met een foto van een tietentelefoon op de homepage. Een concept dat ongetwijfeld uit de peniskoker van een man komt, maar kijk zie: het werkt en bovendien staat er al genoeg slap gelul over muziek op het web.

Eergisteren was “The Man With The Red Face” van Laurent Garnier song van de dag bij Song Van De Dag, een nummer dat me in één klap acht (?) jaar in de tijd terugscrollde. Het was bij mijn weten het eerste boenkeboenke electronummer ooit dat tot ergernis van velen op 1 stond in De Afrekening, toen nog een programma met een Bijzondere Status waaraan een ganse generatie snotjong zijn muzieksmaak toetste. Zondagmorgen waren er pistolets en er was De Afrekening. Voor sommigen was er ook nog de scouts of de chiro of de ksa. Nee, de ksa dat was ’s zaterdags. Het was de tijd dat iedereen die geen pop of rock voortbracht, muzikaal incorrect was volgens de tot dan toe modale StuBruluisteraar. Er was zwart, er was wit en er waren hokjes. Laurent Garnier paste in geen van hen.

Anno 2007 zou mijn cd-collectie gehalveerd zijn als ik er alle electroplaten zou uithalen.

3.
Straks is er weer iets te doen bij ons in het park. Voor de twaalfde keer al. Qua diversiteit kan festivalorganiserend Vlaanderen er nog een puntje aan zuigen. Het verklaart meteen waarom het hier zo stil is en dat weer even zal worden. Dat klinkt als een excuus om niet te bloggen en dat is het ook. Geniet van de stilte en van de langste zomeravond van het jaar (’t is aan’t opklaren!). Binnen een half jaar is ’t om vijf uur donker, stel u voor…

  1. Aaaaah! Dus dààr woont gij! Dat verklaart waarom wij allebei soms een 65 nemen.
    Ik zal er ook zijn, zondag. Tot dan! 😉

  2. Lou

    iejl goe! Vergeet die witte roos in uw knoopsgat niet!

  3. Bedankt voor je aardige commentaar. 🙂

    En wat de tietentelefoon betreft: het is zinloos te ontkennen dat deze niet door hormonale driften gestuurd zou zijn. Maar we hebben ook al andere headers gehad…. tips voor een nieuwe header zijn dan ook meer dan welkom! U zal op gepaste wijze bedankt worden :).




Geef een reactie

