Vermist: Josephine

Geachte onbekende

Laten we er geen doekjes om winden. Op vrijdag 26 mei 2007 hebt u tussen 18u30 en 00u30 aan het station van K-city een fiets ontvreemd. Een grijsblauwe Gazelle, een meerderjarige damesfiets in goede conditie, genaamd: Josephine. Bijzondere kenmerken van Josephine zijn haar onweerstaanbaar schattige voorlicht dat ter hoogte van het voorwiel naast de dynamo hangt, en haar gehavende maar charmante achterlicht.

Ik, ondergetekende, ben van dit alles op de hoogte omdat ik vriend voor het leven ben van de vermiste en tevens ook de enige kroongetuige van uw misdrijf. Een misdrijf waar – officieel vastgesteld door de lokale politie – geen geweld, bedreiging of verzwarende omstandigheden aan te pas kwamen. Daar ben ik u oprecht dankbaar voor, al is die dank onder voorbehoud, want ik weet natuurlijk niet hoe het de Joeri is vergaan, de met stalen spieren gewapende beschermheer van Josephine. Om Josephine te bemachtigen moet u de Joeri eerst hebben uitgeschakeld, wat ontegensprekelijk met geweldpleging gepaard moet gegaan zijn, vreemd genoeg was op de plaats delict geen spoor van hem te bekennen.

Een mogelijkheid is – en indien correct, neem ik de volle verantwoordelijkheid voor Josephines verdwijning op mij – dat de Joeri vrijdag jongstleden om een onbekende reden vrijaf heeft genomen. En u heeft dat opgemerkt, toevallig, want Josephines aanwezigheid aan het station was niet op voorhand gepland. Waarschijnlijker lijkt het mij dat u de Joeri hebt geëlimineerd en zijn stoffelijke resten gewoon hebt meegenomen, om alle sporen die naar uw persoon kunnen leiden, te wissen.

Vast staat, en het maakt er de feiten niet minder om, dat u niet kon weerstaan aan de vrouwelijke charmes van Josephine en in een impulsieve bui hebt besloten om haar te berijden.

Josephine kennende, heeft ze dat niet zomaar laten gebeuren. In al uw opwinding hebt u wellicht te laat opgemerkt dat haar schijnbaar poezelige tandwiel ter hoogte van haar pedalen geen beschermkap droeg. De kans dat Josephine u, hopelijk bij een aanzienlijk tempo, lelijk te grazen heeft genomen, is reëel. Dat uw broek met olifantenpijpen en met wat pech ook uw aangezicht en geslachtsdelen daar nu de gevolgen van dragen, betreur ik allerminst. U had uw driften maar onder controle moeten houden.

Laat mij het zo stellen: u hebt uw lesje nu wel geleerd, tenzij u Josephine in originele en onbevlekte staat terugbezorgt, daar waar u haar ‘gevonden’ hebt, zullen uw geweten en de niet te onderschatten Witzes en Pasmansen van de lokale politie van K-city u en uw gemoedsrust levenslang achtervolgen. Aan u de keuze.

Met zeer gereserveerde hoogachting,

L.

  1. 🙂 als er losgeld bij aan te pas komt, niet te lastig willen doen, je wilt niet dat josephine iets overkomt. de gesneuvelde joeri is al om te bleiten.

  2. Man man, wat een snoodaards.
    Ze verdienen opengereten armen en benen zeg ik u!

  3. josephine plots weggerukt van haar ‘vriend des levens’. triest is dat.

  4. Imke Dielen

    Ik mag er niet aan denken, misschien is ze zelf in een wit busje ontvoerd?! Hopelijk vind je haar snel terug!!!!!!

  5. Els

    zeer grappig ondanks de tristesse. En toch wonderlijk hoe een dader zonder opzet gestraft kan worden. kosmische rechtvaardigheid, zou mijn moeder dat noemeni

  6. ‘k Hoop dat je Josephine gauw terugvindt, zodat je haar weer als vanouds kan berijden. 🙂




Geef een reactie

