SMS

Ziet dat aan: ik krijg zowaar een stokje toegeworpen, als dat niet wil zeggen dat ik tot de echte blogodinges behoor, weet ik het ook niet meer.

“Archiveer uw dierbaarste sms’jes” luidt de opdracht. Dierbaar niet noodzakelijk, bijgebleven, dat wel:

Heb net een telefoontje gehad vanuit de hemel: ze missen een engeltje… maar wees gerust, ik zal je niet verraden

Één van de eerste die ik ooit kreeg, tegenwoordig ook terug te vinden op sites voor mensen zonder inspiratie, maar ik maak me sterk dat dit 5 jaar geleden nog origineel was. Zoniet was het ongetwijfeld wel gemeend 😉

Het lijkt wel een toverstok: iedereen stopt of gaat opzij!

Mijn oudste broer, eveneens slechtziend, spreekt zijn kleine broertje moed in nadat hij voor het eerst met een witte stok de straat op ging.

En dan nog dit:

Een leeg smsje. (neen, zo slecht zie ik nu ook weer niet) waarna er meestal nog twee of drie volgen. Vervolgens komt dan het verlossende telefoontje “dat ze wat later zullen zijn”. Zestigers en hun gsm, gaat dat ooit nog iets worden?

Ter info ook even meegeven dat ik nog steeds de trotse bezitter én gebruiker ben van mijn eerste gsm een Philips Ozeo. Ondertussen vijfenhalf jaar oud (Philips maakt zelfs geen mobilofoons meer) en in goede conditie. Zonder kleurenscherm, zonder bluetooth, zonder mp3-speler, zonder camera, zonder mms, zonder internet, zonder mail, zonder hip design, zonder draad en mét antenneke! En alvorens u daar mee lacht: in Polen is dat wel nog hip.

Zo ne stok, groeit dat eigenlijk organisch terug aan, gelijk ne pier? Want ge kunt dat niet in 3 blijven breken é … Tom, Pallisander, Dramoghe: tizzonuwlie!

  1. Onnozelaar

    Ze sms’en al uw zestigers!

    Mijn grootouders zijn zelfs nog niet zover als een leeg berichtje geraakt 🙂

    En stoer zeg, je eerste gsm nog maar.
    Ik zit dankzij allerlei waterongelukjes al aan nummer 4…

  2. Een leeg smsje, dan heeft diegene je echt niks meer te zeggen

  1. 1 Palissander » Blog Archive » SMS-stokje

    […] Wiehie!! Een stokje! Nu ben ik echt helemaal ingewijd. […]




Geef een reactie

